Definicja kalorii i dlaczego je liczymy

Kalorie to ilość ciepła potrzebna do podniesienia temperatury jednego grama wody o jeden stopień Celsjusza. Kalorie w pożywieniu dostarczają energii w postaci ciepła, tak aby nasze ciała mogły funkcjonować. Nasze ciała przechowują i „spalają” kalorie jako paliwo. Wiele osób, które starają się osiągnąć lub utrzymać zdrową wagę, będą liczyć kalorie i starają się zmniejszyć spożycie kalorii.

Co to jest kaloria?

Możesz myśleć, że kalorie są ważne tylko dla ludzi, którzy próbują schudnąć. Często słyszymy, że ludzie jedzą mniej kalorii lub spalić więcej kalorii z ćwiczeń, aby schudnąć. Ale kalorie są ważne dla wszystkich.

Kalorie to nie jest właściwie rzecz, to jednostka miary. Kalorie mierzy ilość energii w żywności i napojów, które spożywamy. Wszyscy potrzebujemy tej energii, aby żyć i pozostać zdrowymi. Wszystko, co robimy, zależy od energii dostarczanej w postaci kalorii.

Jedzenie, które spożywamy, staje się paliwem, które napędza nasze ciało. Zdrowe jedzenie dostarcza kalorii (energii) i ważnych składników odżywczych do budowy mocnych kości i mięśni. Napoje zawierają również kalorie. Ale nie wszystkie kalorie są zdrowe. Sodę, na przykład, często określa się jako „puste kalorie”. Oznacza to, że dostarczają one kalorii, ale nie mają żadnej innej wartości odżywczej.

Definicja i przykłady pustych kalorii

Kalorie vs. Kilocalorie

Kiedy słowo „kalorie” jest używane w ustawieniach żywieniowych lub przez konsumentów, którzy mówią o żywności, zwykle używają casual definition of calorie. Ale w rzeczywistości odnoszą się one do kilokalorii, co widać na etykietach żywieniowych. W ten sposób te dwa pojęcia są różne:

Definicja kalorii (cal), czyli małych kalorii, to ilość ciepła potrzebna do podniesienia temperatury 1 grama wody o 1 stopień Celsjusza.
Definicja kilokalorii (kcal), czyli dużych kalorii, oznacza ilość ciepła potrzebną do podniesienia temperatury 1 kilograma wody o 1 stopień Celsjusza. Kilokalorie to równowartość 1000 małych kalorii. Kilokalorie są czasami nazywane „kaloriami spożywczymi” lub po prostu skrócone do „kalorii” w odniesieniu do energii w żywności.

Inną jednostką miary stosowaną do ilościowego określania energii jest „dżul”. Jedna mała kaloryczka odpowiada nieco mniej niż 4,2 dżula. Jedna kilokalorie (kcal) odpowiada około 4,2 kilodżula.

Wzrost kalorii i masy ciała

Kalorie w żywności dostarczają niezbędnej energii, ale jeśli spożyjesz jej zbyt wiele, przybierzesz na wadze. Nadmiar kalorii jest przechowywany w postaci tkanki tłuszczowej. Twoje ciało potrzebuje trochę zmagazynowanego tłuszczu, aby pozostać zdrowym. Ale zbyt dużo tłuszczu może powodować problemy zdrowotne.

Więc jak możesz się upewnić, że nie zjesz zbyt dużo kalorii? Ważne jest, abyś rozumiał swoje kaloryczne potrzeby. To jest liczba kalorii, których twój organizm potrzebuje do wykonywania podstawowych funkcji metabolicznych i codziennej aktywności fizycznej. Możesz obliczyć swoje zapotrzebowanie na kalorie za pomocą kalkulatora online.

dzienne zalecane spożycie kalorii dla przeciętnego Amerykanina może wynosić od 1600 do 3000 kalorii dziennie.1 Ale ta liczba jest ogólnym szacunkiem i istnieje wiele zmiennych dla indywidualnych potrzeb. Mężczyźni mogą jeść trochę więcej, kobiety powinny jeść mniej, ponieważ ich ciała są mniejsze i potrzebują mniej paliwa. Twoje indywidualne zapotrzebowanie na kalorie zależy od kilku czynników, takich jak poziom aktywności i metabolizm.

Kalorie w żywności

Różne rodzaje żywności zapewniają różne poziomy energii. Oznacza to, że nie wszystkie trzy makroskładniki odżywcze są równe pod względem ilości dostarczanych przez nie kalorii. Białko i węglowodany mają mniej niż połowę kalorii na gram, podobnie jak tłuszcz.

Zacznij wpisywać wyszukiwane hasło powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij ESC, aby anulować.

Wróć na górę