Skończyłeś szkołę i chcesz rozwinąć kreatywną karierę, to może być niezłe wyzwanie.

Hervé Piton, doświadczony artysta i szef gier w Peak Labs w Londynie, napisał pomocny artykuł oparty na swoich ostatnich doświadczeniach, które mogą pomóc w uzyskaniu wymarzonej pracy.

W swojej piętnastoletniej karierze dyrektora artystycznego i Head of Games, Hervé zatrudnił wielu artystów 2D i 3D, a ostatnio szukał obsady na pozycję młodszego artysty w swoim zespole.

Hervé postanowił napisać artykuł, w którym udzielił rad, które sam chciałby otrzymać, gdy zaczynał jako młodszy artysta, i opublikował go na Gamasutra. Oto streszczenie jego rad:

PORTFOLIO

1) Ułatw znalezienie swojego portfolio
Twoje portfolio jest zdecydowanie najważniejszą częścią Twojej aplikacji; to to, co firma sprawdzi jako pierwsza, ponieważ jest to najszybszy sposób na ocenę, czy kwalifikujesz się do pracy. Jednak w moim niedawnym doświadczeniu rekrutacyjnym wydawało się, że conajmniej 5-10% kandydatów nie zapewniło łatwego sposobu zobaczenia ich pracy. Bez portfolio istnieje duża szansa, że ​​Twoje zgłoszenie zostanie natychmiast odrzucone.

2) Pokaż sztukę związaną z grami
Jeśli chcesz pracować nad grami, pokaż, w jaki sposób Twoje umiejętności można zastosować do gier w bardzo konkretny sposób. Prezentuj sztukę, która odnosi się do pracy, o którą może poprosić firma.

3) Upewnij się, że Twoje portfolio jest wystarczająco rozbudowane
Absolwenci często mają bardzo rozbudowane portfolio (różne style lub rodzaje pracy), ale firma będzie również chciała, aby było odpowiednio głębokie, należy dlatego dołączyć kilka przykładów w tym samym stylu. Trudno jest ocenić czyjeś umiejętności w odniesieniu do pojedynczej pracy. Zapewnij im mały zestaw przedmiotów lub postaci w tym samym stylu, tak jakby był stworzony do gry. Podobnie, jeśli twoje portfolio zawiera tylko kilka projektów, które musiałeś wykonać podczas studiów, będziesz w niekorzystnej sytuacji w stosunku do innych wnioskodawców, którzy mogą również przedstawiać osobiste projekty, które często są bardziej wartościowe w ocenie umiejętności kandydata.

4) Pokaż (głównie) gotowe prace
Chcesz pokazać, że możesz zarządzać procesem twórczym od początku do końca, więc pokaż przede wszystkim ukończone dzieła, które wyglądają, jakby były gotowe do użycia w produkcji gry. Zbyt wiele niedokończonych elementów w twoim portfolio może sprawić, że będziesz wyglądać tak, jakbyś nie był skupiony lub łatwo się poddawał.

5) Uporządkuj swoją grafikę
Najpierw przedstaw swoje najlepsze obrazy.  Kolejność chronologiczna często nie jest idealna i dlatego nie zaleca się posiadania portfolio na Facebooku lub Instagramie. Jeśli posiadasz wiele umiejętności, podziel swoje portfolio na różne sekcje, takie jak 2D, 3D lub UI, aby firma mogła skupić się na tym, co dokładnie robi.

6) Aktualizuj swoje portfolio
Jeśli cała twoja praca jest oznaczona jako sprzed kilku lat, firma będzie się zastanawiać, co ostatnio robisz. Uniknąć tego. możesz nie dodając dat na zdjęciach, aby wyglądały na niedawno zrobione.

7) Używaj testów z nieudanych aplikacji z umiarem
Uważaj na używanie testów, które zrobiłeś dla innych firm w swoim portfolio. Jeśli są rozpoznawalne (niektóre studia od lat wymagają dokładnie tego samego testu), jest to również sposób na powiedzenie „Odrzuciły mnie te firmy”.

8) Portfolio jest przeznaczone wyłącznie do pracy zawodowej
Twoje portfolio powinno zawierać tylko pracę profesjonalną. Nie powinno to być konto na Instagramie, w którym grafika jest mieszana z autoportretami i zdjęciami z wakacji.

CV Itp.

9) Wyjaśnij krótko swoją sytuację
List motywacyjny wyjaśniający twoją sytuację jest dobry, zwłaszcza jeśli twój profil jest nietypowy dla danej pracy, ale pamiętaj, że zazwyczaj wystarczy kilka wierszy. Bez niego firma może się zastanawiać, o jaką dokładnie pozycję ubiegasz się, czy chcesz się przenieść, itp. Warto również wiedzieć, co skłoniło cię do złożenia podania o stanowisko. Pamiętaj nie przesadź, nadmierne pochlebstwo jest łatwe do zauważenia.

10) Sprawy wizowe są ważne
Jeśli jesteś osobą z zagranicy, ale masz prawo do pracy w kraju, do którego aplikujesz, wspomnij o tym. Często jest to wielka sprawa dla firmy, ponieważ mogą nie być w stanie zaoferować wiz dla młodszych stanowisk. Sponsorowanie wizy wymaga czasu i pieniędzy, dwóch rzeczy, których brakuje w wielu małych studiach. Jeśli masz paszport z innego kraju niż ten, w którym obecnie mieszkasz lub masz kilka paszportów, wspomnij o tym.

PODSUMOWANIE

11) Krótko ale sensownie
W przypadku stanowiska juniora Twoje CV powinno mieścić się na jednej stronie. Nie ma potrzeby szczegółowego opisywania dotychczasowych doświadczeń z pracy, jeśli nie mają oni wyraźnego związku z tworzeniem gier. W razie potrzeby zawsze możesz o tym porozmawiać na etapie rozmowy.

12) Dołącz link do kliknięcia w swoim portfolio
Ułatw firmie znalezienie Twojego portfolio, dołączając link do CV w formacie PDF i upewnij się, że jest klikalny – lub co najmniej do wyboru. Nikt nie chce wpisywać długiego adresu URL w pasku adresu przeglądarki, gdy ma wiele aplikacji do przeczytania.

13) Najpierw czytelność
Fantazyjne CV są fajne, ale nadal powinny być łatwe do odczytania. Jeśli masz wątpliwości, lepiej zagraj bezpiecznie, nie zostaniesz odrzucony za standardowe CV. Poprawna gramatyka i interpunkcja nigdy też nie boli, więc poproś kogoś, aby dokładnie sprawdził swoje CV, jeśli nie jesteś pewien!

14) Róbcie jak Rzymianie
Jeśli ubiegasz się o pracę za granicą, wykonaj badania dotyczące tego, czego oczekuje się od twojego CV w tym konkretnym kraju, ponieważ wymagania mogą się bardzo różnić.

15) Przetłumacz w razie potrzeby
Jeśli pochodzisz z kraju nieanglojęzycznego, złożenie wniosku do firmy za granicą z CV, które nie zostało w pełni przetłumaczone na język angielski lub język lokalny, nie wykazuje dużej motywacji do objęcia stanowiska.

UMIEJĘTNOŚCI

16) Twój stopień naukowy i znajomość oprogramowania są mniej ważne niż myślisz
Zdobycie talentów i umiejętności wymaga czasu, nie tyle uczenia się nowego narzędzia. Jeśli dobrze pasujesz, nikt o zdrowych zmysłach nie odrzuci Cię, ponieważ używasz NOK zamiast Photoshopa, zwłaszcza w małej firmie.

17) Bądź wszechstronny, ale znajdź własną niszę
Jeśli aplikujesz do małego studia, pokaż, że potrafisz kompetentnie zrobić wszystko, co dotyczy sztuki gry (nie tylko koncepcję, ale także zasoby 3D, duszki, pełne makiety gier z interfejsem użytkownika, logo itp.). w dużym studio pokaż, że jesteś niezwykle utalentowany w określonej umiejętności (najlepiej tej, na której polega praca!), ale także kompetentny w innych zadaniach.

18) Bądź pierwszym dobrym artystą, drugim graczem
Pasjonowanie się grami to plus za pracę w branży gier, ale to nie jest to, za co dostaniesz pieniądze. Nie pozwól, aby twoja pasja jako gracz stała się wiodącym elementem twego życia. Prawdopodobnie nie zawsze będziesz miał szansę pracować nad rodzajem gier, w które lubisz grać, ale nie pozwól, aby wpłynęło to na jakość twoich prac. Zamiast tego znajdź część pracy, której możesz być pasjonatem, nawet jeśli nie jest celem produktu końcowego. Możesz nie lubić gier wyścigowych, ale nadal możesz cieszyć się pracą nad nimi.

ZRÓB SWOJE

19) Starannie wybierz cele
Przeczytaj uważnie ogłoszenie o pracy, zbadaj firmę i zgłoś się tylko wtedy, gdy uczciwie uznasz, że jesteś dobry. Spójrz na swoje portfolio – czy obiektywnie wygląda na takie, z którego firma, do której aplikujesz, zrobi grę? Poproś dobrego przyjaciela ze znajomością branży, aby w razie potrzeby przekazał ci szczerą opinię o nim. Unikaj podejścia Scattergun i zostań snajperem, starannie tworząc aplikacje dla pozycji, na których naprawdę ci zależy.

20) Styl ma znaczenie
Zbadaj firmę, do której aplikujesz, i jeśli to możliwe, dołącz do swojego portfolio sztukę w stylu ich gier. Jeśli firma produkuje tylko słodkie gry i aplikujesz z portfolio pełnym bardzo szczegółowych potworów, może to nie być najlepsze podejście. Być może możesz również zrobić słodką sztukę, ale jeśli nie ma jej w twoim portfolio, firma założy, że nie lubisz tego robić. Podobnie, jeśli jesteś artystą 3D, który ubiega się o pozycję 2D (lub odwrotnie), możesz być pewien, że nie zostaniesz uznany, ponieważ wymagane umiejętności są zupełnie inne. Jeśli twój styl lub umiejętności są bardzo specyficzne, kieruj reklamy na firmy, które już je wykorzystują.

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.